#Hack din skole – vol. 4
Fredag skrev jeg om første gang valgholdet havde besøg af Aviaja Borup og Mie Nørgaard. I dag vil jeg – som lovet, skrive lidt om anden undervisningsgang.
Onsdag d. 15 april
Efter første besøg havde min kollega og jeg følgende mål:
– Eleverne skulle finde/opleve den samme gejst som os.
Eleverne troede ikke på sig selv eller projektet. Derfor havde vi dette mål for øje. Denne gang skete der noget. Eleverne var på og gik i gang med arbejdsopgaverne. De fandt en gejst vi ønskede for dem.
Eleverne skulle bygge skalamodeller. De gik til den og fik udformet følgende ideer:
– Skolens logo skal males på asfalten
– Stencilkunst skal binde skolegården sammen.
– Der skal skabs liv i cykelskuret. Dette kan ske med et graffitimaleri.
– Der mangler i høj grad hyggekroge. Derfor skal det gamle klatrestativ laves om til en skyggefuld pergola. Derudover skal bygges loungemøbler ud af paller.
– Eleverne vil gerne have et landskab af stablede trækasser. Dette giver siddepladser og højde i vores flade skolegård
– I skolegården skal der også være en urban garden. Der skal laves højbede af paller.
Nøgleordet for skolegården er kube. Det er den form der skal binde det hele samme.
Nu skal eleverne i gang med at alt det praktiske. De skal undersøge hvilke ressourcer de har til rådighed:
– Kan vi skaffe materialerne?
– Har vi nogle der kan hjælpe os med projektet?
– Kender vi nogle der kan finde ud af det?
– Har vi tid til det?
Det bliver spændende hvad det hele ender med.
Husk I kan følge med på de socialemedier.
Hold øje med:
Facebook:
Teacher To Teacher
@Teachertoteacher
@avibor
@mienoergaard
Hashtag:
#Designiskolen
#Teachertoteacher
Ingen kommentarer endnu